logo
Ana Sayfa
KIBLE
365 GÜN DUA
Af ve magfiret için
Ağrılarda okunanlar
Aksırınca
Allah ıslah etsin
Allah razı olsun
Allah şaşırtmasın
Allah'ın razı olması
Âyât-ı Hıfz
Ayat-i Hırz
Banyoya girerken
Baş ağrısında
Beddua etmek
Bereket Duâsı
Besmelenin fazileti
Bir dileği olanlar
Borç ve sıkıntı
Büyü ve Cin Duası
Büyü ve Sihire karşı
Caliyet-ül Ekdar
Cenaze duâsı
Cennetlik olabilmek
Cine karşı
Cuma duaları
Çeşitli sorular
Defin esnasında
Dert ve Bela
Dilek ve murat duası
Doğru yolu bulmak
Doğumun rahat olması
Dua âyetleri
Dua boşa gitmez
Dua eden kul
Dua etme arzusu
Duanın dindeki yeri
Düşmandan korunmak
Elbise giyerken
Eshab-ı Kehfin ismi
Evden çıkarken
Eve girerken dua
Eve girip çıkarken
Evlilikte ilk gece
Ezan duâsı
Fakirlikten kurtuluş
Felç hastası için
Fırtınada okunan dua
Fitneden korunmak
Gayri müslimlere dua
Gece uyanınca
Gıyaben dua etmek
Günahların affı için
Günahların keffareti
Güzel bir dua
Hamd ve şükür duâsı
Hangi dua kaç defa
Hasta için
Hastalıkta
Hatim Duası
Helaya girerken
Her dua kabul olur
Her gün okunacak dua
Hizb-ül-bahr
Hürmetine diye dua
İftar Duâsı
İlaçların en iyisi
Îmân duâsı
İmtihana girerken
İnşallah demek
İsm-i a'zam duası
İstigfar duâsı
Kabir ziyaretinde
Karabasan için dua
Kaside-i bürde
Kayıp duası
Kaza-beladan korunma
Kırk günün önemi
Kırk hac sevabı
Kıymetli bir tesbih
Korkulu zamanlarda
Kurban keserken
Küfürden kurtulmak
Makbul olan zamanlar
Murada kavuşmak için
Musibet karşısında
Muska taşımak
Müstecab dua
Namazdan sonra
Nazar duâsı
Ne zamana kadar
Niçin kabul olmaz
Öfkeli halde iken
Ölülere duâ
Rabbim bizi esirge
Resulullahın duaları
Ruhi hastalık - büyü
Saadete kavuşmak
Sağlık-âfiyet duâsı
Salâten tüncînâ
Seherde duanın önemi
Sessiz dua ve zikir
Sıkıntıdan kurtulmak
Sıkıntılı zamanlarda
Su içerken
Şehid olmak için
Şifa ayetleri
Şifa için
Şifa için istiğfar
Tevhid duâsı
Toplantıdan sonra
Uykuda korku
Üç istiğfar okumak
Vasıtalara binerken
Yağmur duâsı
Yatakta dua okumak
Yatarken okunanlar
Yemek duâsı
Yola çıkarken
Yolculukta dua
Zemzem içerken
ABDEST VE TEYEMMÜM
AHLAK BİLGİLERİ
ALIŞ VERİŞ BİLGİLERİ
ALLAHÜ TEALA
ANA - BABA HAKKI
BOZUK FIRKALAR
BÜYÜ-SİHİR-HURAFELER
CENNET VE CEHENNEM
CİHAD
ÇEŞİTLİ KONULAR
DEVİR VE İSKAT
DİNİMİZ-BATIL DİNLER
DOĞRU İMAN BİLGİLERİ
ESHAB-I KİRAM
EVLİLİK VE AİLE
EVLİYAYI TANIMAK
FAİZ
FİTNE VE GIYBET
FİTRE-UŞUR-ZEKAT
GÖRGÜ KURALLARI
GUSÜL
HAC VE UMRE
HAYZ VE NİFAS
İDARECİLİK BİLGİLERİ
KUR'AN ÖĞRETMENİ
KUR'AN-I KERİM
KURBAN-ADAK
MEZHEPLER DOSYASI
MİRAS-FERAİZ VE BORÇ
MUCİZE-KERAMET-SİHİR
MÜBAREK GÜNLER
MÜZİK VE TEGANNİ
NAMAZ
NELERİ YİYEBİLİRİZ
NİKAH-TALAK-MEHR
ORUÇ
OSMANLI SULTANLARI
PEYGAMBER EFENDİMİZ
SAĞLIK BİLGİLERİ
SIRAT KÖPRÜSÜ
SÜNNET VE BİD'AT
ŞAFİİ İLMİHALİ
TESETTÜR
UYDURMA HADİS OLURMU
YEMİN VE KEFARETİ


Ziyaretçi Sayısı

Allah razı olsun

Sual: Allah bin kere razı olsun demek küfür olur mu? Çünkü Eshab-ı kiram kitabında (Allahü teâlâ, Eshab-ı kiramdan razı olduğunu bildiriyor. Allahü teâlânın sıfatları ebedidir, sonsuzdur. Onlardan razı olması da sonsuzdur. Bunlardan razı olması değişmez) deniyor. Allah bin kere razı olsun denince, Allah’ın razı olma sıfatının sanki değişeceği anlaşılıyor. Bu ise küfürdür. Şu halde, Allah bin kere razı olsun demek caiz mi?
CEVAP
Caizdir, mahzuru yoktur. Kimse o manada söylemez, tekit [vurgulamak] için; yani işin önemini bildirmek için söylenir. Bu husus Kur’an-ı kerimde ve hadis-i şeriflerde de vardır. Eshab-ı kiram için bir kere cennetlik dense yetmez miydi? Ama Allahü teâlâ bir çok âyette, onların cennetlik olduğunu bildiriyor. (Hepsine Cenneti söz verdim. Ben onlardan razıyım, onlar da benden razıdır) buyuruyor. (Hadid 10, Fetih 18, 29, Tevbe 100, Maide 119, Mücadele 22, Beyyine 8)

Daha başka surelerde de bu husus açıklanıyor. Sonuç olarak Allah bin kere razı olsun demenin mahzuru yoktur. Böyle söyleyenin bu işe çok sevindiğini gösterir. Yani maksat, manayı kuvvetlendirmektir.

Sual: Allah ebediyen razı olsun demek küfür müdür?
CEVAP
Hayır, küfür değildir. Ancak, (Allah ebediyen razı olsun) denince, sanki bu duadan, Allahü teâlânın bir müddet razı olacağı anlamı da çıkıyor. Bu itikadımıza terstir. Ebediyen ekleyince yanlış anlamaya müsait oluyor. Üç günlüğüne veya üç seneliğine razı olabilir anlamı da çıkabilir. Yani Allah’ın böyle sıfatı da var sanılır. Bu bakımdan öyle söylemek uygun değilse de, küfür de olmaz, çünkü maksat, Allah'ın sıfatı böyledir demek değil, Allah'ın razı olmasıdır. Bir kere razı olması yettiği hâlde bin kere razı olsun diyen gibi, işi pekiştirmek için söylenmiştir.

Sual: Kur’an-ı kerimde, (Allah, Eshab-ı kiramdan razıdır) buyuruluyor. O eshab, Resulullahın vefatından sonra kötü şeyler işlese yine mi Allah onlardan razı olur?
CEVAP
Muteber din kitaplarında buyuruluyor ki:
Allahü teâlânın sıfatları ebedidir, sonsuzdur. Onlardan razı olması da sonsuzdur. Yani birkaç seneliğine razı olup da sonra vazgeçmez. Hâşâ eshabın daha sonra ne yapacağını Allah bilmiyor muydu? Bilmeyen Allah olur mu? Onlardan razı ise ebediyen razıdır. Bir müddet razı olup sonradan vaz geçmek Allah’ın sıfatlarına aykırıdır. Kur’an-ı kerimde (Allah sözünden dönmez) buyruluyor. [Al-i İmran 9, Zümer 20, Rad 31, Rum 6]

Razı etmek için

Sual: Allahü teâlâ ile onun sevdiklerini razı etmek için ne yapmak gerekir?
CEVAP
Önce Ehl-i sünnet itikadını öğrenip dinimizin emir ve yasaklarına uymalı. Özellikle kalb kırmamaya ve kul hakkına dikkat etmeli. Şu hadis-i şerifte bildirilen duaları da okumaya çalışmalı:
(Yâ Âişe, bir kere “Allahümme salli alâ Muhammedin ve alâ cemî’il Enbiyâi velmürselîn” de ki, bütün peygamberler senden razı olsun. Bir kere “Allahümmağfirlî ve li vâlideyye [ve li-meşâyıhiyye] ve lil mü’minîne vel mü’minât vel müslimîne vel müslimâti el ahyâi minhüm vel emvât” de ki, bütün müminler senden razı olur. Bir kere de “Sübhânallahi vel hamdü lillahi ve lâ ilahe illallahü vallahü ekber ve lâ havle ve lâ kuvvete illâ billahil aliyyil azîm” de ki, Allahü teâlâ senden razı olsun.) [Ey Oğul İlmihali]

 

Top
Sitemizdeki bilgilerden, Orijinaline sadık kalmak şartıyla, izin almaya gerek kalmadan, herkes istediği gibi alıp istifade edebilir.