logo
Ana Sayfa
KIBLE
365 GÜN DUA
ABDEST VE TEYEMMÜM
AHLAK BİLGİLERİ
ALIŞ VERİŞ BİLGİLERİ
ALLAHÜ TEALA
ANA - BABA HAKKI
BOZUK FIRKALAR
BÜYÜ-SİHİR-HURAFELER
CENNET VE CEHENNEM
Cehennemde ateş
Cehennemle korkutmak
Cennet dili
Cennet istenmez mi?
Cennet kapıları
Cennet nimetleri
Cenneti istemeli
Cenneti istememek
Cennetin anahtarı
Cennette evlilik
Cennette gün vardır
Cennette pişmanlık
Delinin durumu
İbadet ve Cennet
Kâfir çocukları
Kâfirin iyilikleri
Kâfirlerin durumu
Kâfirlerin yeri
Kimler Cennete girer
Müslümanların durumu
Rahmet Müslümanadır
Sonsuz olması
Zemherir
CİHAD
ÇEŞİTLİ KONULAR
DEVİR VE İSKAT
DİNİMİZ-BATIL DİNLER
DOĞRU İMAN BİLGİLERİ
ESHAB-I KİRAM
EVLİLİK VE AİLE
EVLİYAYI TANIMAK
FAİZ
FİTNE VE GIYBET
FİTRE-UŞUR-ZEKAT
GÖRGÜ KURALLARI
GUSÜL
HAC VE UMRE
HAYZ VE NİFAS
İDARECİLİK BİLGİLERİ
KUR'AN ÖĞRETMENİ
KUR'AN-I KERİM
KURBAN-ADAK
MEZHEPLER DOSYASI
MİRAS-FERAİZ VE BORÇ
MUCİZE-KERAMET-SİHİR
MÜBAREK GÜNLER
MÜZİK VE TEGANNİ
NAMAZ
NELERİ YİYEBİLİRİZ
NİKAH-TALAK-MEHR
ORUÇ
OSMANLI SULTANLARI
PEYGAMBER EFENDİMİZ
SAĞLIK BİLGİLERİ
SIRAT KÖPRÜSÜ
SÜNNET VE BİD'AT
ŞAFİİ İLMİHALİ
TESETTÜR
UYDURMA HADİS OLURMU
YEMİN VE KEFARETİ


Ziyaretçi Sayısı
Loading

Kâfir çocukları Cennete girecek mi?

Konuyla ilgili Sesli Dosyayı dinlemek için lütfen tıklayınız!

Bu konuda, İslam âlimleri yedi farklı kavil bildirmişlerdir. Bunlar şöyledir:

1-
Akıl-baliğ olmadan ölen kâfir çocukları, Cennete girer. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Cennette İbrahim aleyhisselamın etrafında çocuklar dolaşır. Bunların içinde müşriklerin küçükken ölen çocukları da bulunur.) [Buhari]

(Rabbimden, müşrik çocuklarını bağışlamasını diledim, kabul edip Cennete soktu.) [E.Nuaym]
(Her çocuk İslam fıtratı üzere [İslam’a elverişli olarak] doğar.) [Buhari]

2-
Kâfir çocukları Cennette müminlere hizmetçi olur. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Rabbimden, küçükken ölen müşrik çocuklarının Cennette müminlere hizmet etmelerini istedim, kabul etti.) [Hakim-i Tirmizi]

(Müşriklerin çocukları Cennet ehlinin hizmetçileridir.) [Taberani]

3-
Ana babalarına tâbi olur. Ana babasından biri, Cennete giderse, çocuk da Cennete gider. İkisi de Cehenneme giderse, çocukları da Cehenneme gider. Küçükken ölen müşrik çocuklarının ahiretteki durumları sorulunca Resulullah efendimiz (Babalarına tâbidirler) buyurdu. Hiçbir amel işlemeden nasıl babalarına tâbi olur denilince, şöyle buyurdu:
(Büyüseydiler, ne amel işleyeceklerini Allah elbette bilir.) [Ebu Davud]

İki hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Müşrikler de, çocukları da Cehennemliktir.) [İ. Ahmed]

(Kız çocuğunu diri diri gömen de, gömülen de Cehennemdedir.) [Ebu Davud]

[Günahsız çocuğun Cehenneme gideceği yedi kavilden biridir. Kendi aklına göre bu hadis-i şeriflere uydurma diyen kimse, hadislerin ve kavillerin ne olduğu bilmeyen cahildir. Farklı hadis-i şeriflerden dolayı farklı mezhepler meydana çıkmıştır. İmam arkasında Fatiha okumak Şafii’de farz iken Hanefi’de harama yakın mekruhtur. İki hükmün birbirine bu kadar zıt olması, Resulullah efendimizin farklı bildirmesindendir. Peygamber efendimiz de, ümmetine rahmet olması için farklı bildirmiştir. Bunun için bir kişi kendi mezhebine göre yapamadığı işi, sıkıntı olunca başka hak mezhebe göre yapmakta, farklı kavildeki rahmetten istifade etmektedir.]

4-
Kâfirlerin çocukları, büyüseydi mümin veya kâfir olacaktı. Bu ise ilm-i ilahide bilindiğine göre, hüküm de ona göredir. Yani kâfir olacaklar Cehenneme, Müslüman olacaklar ise Cennete gider. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Akıl-baliğ olsalardı, ne amel işleyeceklerini Allah elbette bilir.) [Buhari, Müslim, Nesai]

5-
Cennete de, Cehenneme de girmez. Araf denilen bir yerde kalır. Fakat burası da devamlı değildir. Çünkü kıyamette Cennet ile Cehennemden başka yer yoktur. Hatta, (Ahirette imtihan olurlar, kazananlar Cennete, kaybedenler Cehenneme gider) diyen âlimler de olmuştur.

6-
Kâfir çocukları toprak olacaktır. Cennete gitmek için imanlı olmak, Cehennemde ebedi kalmak için de imansız olmak şarttır. Kâfirlerin çocukları ne imanlı, ne de imansızdır. Bunlar yok olacaktır. Dağ, orman, mağara veya çölde yaşayıp da dinden haberi olmayanlar da, imanlı olmadıkları için Cennete girmez, Allah’ı, Cenneti, Cehennemi duymadığı ve inkâr etmediği için Cehenneme de girmez, hayvanlar gibi yok edilir.

7-
Bazı âlimler, farklı hadisi şerifler karşısında susmuşlar, bir şey dememişlerdir. [Bu bilgiler, (Mektubat-ı Rabbani, Feraid-ül fevaid ve Tac gibi muteber eserlerden alınmıştır.]

Dağda, çölde yaşayıp da Peygamberleri işitmemiş olana "Şahik-ul-cebel" denir. Bunlar mazurdur. Peygamber gelmemiş hükmündedir. Bunların, peygamberlere inanmaları, emrolunmadı. Bunlar için Kur'an-ı kerimde, İsra suresinin on beşinci âyetinde, (Peygamber göndermeden önce, azap yapmayız) buyuruldu. (İsbat-ün-nübüvve)

İmam-ı Rabbani
hazretleri buyuruyor ki:
(Bazı âlimler, insanların akıl ile Allahü teâlânın varlığını, birliğini bilmelerinin gerektiğini bildirdiler. Allahü teâlâ, aklı, hakkı bâtıldan ayırmak için yaratmışsa da, akla hak yol bildirilmedikçe akıl, bunu yalnız başına bulamaz. Peygamberleri duymamış kimse, ahirette kabahati kadar mahşer yerinde azap görecek, herkesin hakkı verildikten sonra, bütün hayvanlar gibi yok edilecektir.) [1/259]

Hangi ictihad doğrudur?

Sual: İmam-ı Rabbânî hazretleri, kâfir çocuklarının günahsız oldukları için Cehenneme gitmeyeceklerini, imanlı olmadıkları için Cennete de giremeyeceklerini, hayvanlar gibi yok olup gideceklerini bildiriyor. Ama başka âlimler çok farklı yazıyorlar. Hangisi doğrudur?
CEVAP
Bu konuda yedi türlü ictihad vardır. (Doğrusu şudur) diyemeyiz. Her müctehid ictihadının doğru olduğunu söyler. Ama hangisinin doğru olduğunu ancak Allahü teâlâ bilir. Çünkü Mecelle’de, (İctihad ictihadla nakzedilemez) buyuruluyor.

Eshab-ı kiram arasındaki savaşlarda da, İmam-ı Rabbânî hazretlerinin, bir tarafın ictihadının doğru olduğunu söylemesi de bir ictihaddır, Nass değildir. Eshab-ı kiramın ictihadını nakzedemez. Nakzedemediği için de karşı taraf suçlanamaz. Kâfir çocuklarının toprak olması da öyledir. İsabet etmiş de olabilir, yanılmış da olabilir. Ama müctehid, elbette kendi ictihadının doğru olduğunu söyleyecektir. İmam-ı a'zam hazretleri, (Benim ictihadlarım doğrudur) diyor. Biz de, onun ictihadı doğru diye, onun mezhebiyle amel ediyoruz. Mezhebindeki İmam-ı Ebu Yusuf, İmam-ı Muhammed gibi müctehidlerin tercih edilen kavilleriyle de amel ediyoruz. İmam-ı Rabbânî hazretlerinin bildirdiği gibi de inanıyoruz. Ama biz, müctehid olmadığımız için, (Falanca müctehid hata etti, İmam-ı Şâfiî yanıldı, İmam-ı Mâlik isabet edemedi) diyemeyiz. Müctehidlerin hata ettiğini söyleyen, mezhebi dinden ayrı görüp, onların mezheplerine (Beşerî din) diyen mezhepsizlere itibar etmeyiz.

 

Top
Sitemizdeki bilgilerden, Orijinaline sadık kalmak şartıyla, izin almaya gerek kalmadan, herkes istediği gibi alıp istifade edebilir.